JAK ZACZĄĆ ? PORADNIK w/g Stelmacha - Wersja Poprawiona!

Jeśli jesteś nowym użytkownikiem i masz pytania co do obsługi VM-Manager, to to jest najwłaściwsze miejsce aby je zadać.

Moderators: novyy, Kikijiki

JAK ZACZĄĆ ? PORADNIK w/g Stelmacha - Wersja Poprawiona!

Postby Stelmach » 21 Oct 2008 09:02

1. Grę najlepiej zacząć od przeczytania reguł zawartych tu: POMOC i FAQ - powinno to wyjaśnić dużo wątpliwości i dać ogólne pojęcie o tej grze.
Image
Aby uniknąć nieporozumień z władzą należy znać i przestrzegać:
-ZASADY FAIR-PLAY : http://vm-manager.org/forum/viewtopic.php?f=25&t=830
-REGULAMIN FORUM : http://vm-manager.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=701

2. Jeden z najważniejszych aspektów, jednak bardzo często pomijany, przez rozpoczynających grę prezesów, to dobry Fizjoterapeuta dobry tzn. z atrybutem "Umiejętności medyczne" na poziomie 25 -30 punktów. Pozostałe atrybuty nie maja znaczenia. (Da się takich znaleźć za nieduże pieniądze). Dzięki niemu codziennie kondycja Twoich zawodników poprawi się właśnie o tyle procent -ile punktów umiejętności medycznych ma fizjoterapeuta.

3. Stwórz sobie w exelu arkusz , który na podstawie reguł zawartych w POMOC - ZAWODNICY będzie Ci wyliczał podstawowe UMIEJETNOSCI Twoich zawodników(należy odróżnić ATRYBUTY (ich wartości widzimy w profilu zawodnika), od UMIEJETNOSCI (są wyliczane na podstawie Atrybutów)). To pomoże Ci, optymalnie ustawić posiadanych zawodników na boisku. Pamiętaj aby uwzględnić wzrost i doświadczenie twoich grajków. Teraz szybki przykład wyliczania UMIEJETNOŚCI :
Wyliczamy UMIEJETNOŚĆ Ustawiania się do bloku
UST= 0,65*wartość ATRYBUTU ustawianie+0,25*wartość ATRYBUTU refleks + 0,1*wartość ATRYBUTU zaangażowanie

Dla pozycji wykorzystujących UMIEJETNOŚĆ Ustawianie się do bloku (czyli: środkowy, atakujący, przyjmujący a nawet rozgrywający), należy dodać jeszcze doświadczenie na konkretnej pozycji. Powiedzmy że liczymy Ustawianie się do bloku dla środkowego, wtedy formuła będzie wyglądać następująco:

UST= 0,65*(wartość ATRYBUTU ustawianie+0,25*poziom doświadczenia na pozycji środkowego) +0,25*(wartość ATRYBUTU refleks+ 0,25*poziom doświadczenia na pozycji środkowego) + 0,1*(wartość ATRYBUTU zaangażowanie+0,25*poziom doświadczenia na pozycji środkowego)

Przy wyliczeniach umiejętności blok i przyjęcie należy jeszcze uwzględnić wzrost zawodników.
ATRYBUT przyjęcie (uwzglecniajacy wzrost zawodnika)= (195 - wzrost zawodnika)*0,2 + ATRYBUT przyjęcie

Najlepiej wszystko ładnie ubrać w zgrabny arkusz w excelu lub innym arkuszu kalkulacyjnym - jeśli wam się nie chce tego robić samemu to tu macie:
Link do kalkulatorka mojego autorstwa: http://hostuje.net/file.php?id=84d4d6926720a5291cdd02560dea3f6c

4. W zakładce Klub -> Finanse -> Proponowane umowy reklamowe trzeba znaleźć reklamodawców- którzy w znacznym stopniu wspomogą Twój budżet. Nie trzeba się strasznie spieszyć z zapełnieniem wszystkich 20 miejsc reklamowych, tylko wybierać najlepsze oferty- pamiętając, że codziennie pojawiają się nowe. Nie można jednak za bardzo się z tym ociągać- bo kasę od reklamodawców dostaję się tylko za mecze rozegrane u siebie (tylko w pucharach jest inaczej- brane jest pod uwagę 10 najlepszych reklam każdej z drużyn - a wpływy z nich są dzielone po połowie) i czasem lepiej wziąć reklamę ciut tańszą, ale za to tydzień wcześniej.

Te 4 punkty to w/g mnie podstawa do dalszej gry w VM, reszta zależy od przyjętej strategii rozwoju:

- MOŻNA INWESTOWAĆ W SZKÓŁKE JUNIORÓW - im wyższy jej poziom, tym większa szansa na pozyskanie lepszych juniorów. Atrybuty nowego juniora są losowane z zakresu od 1 do aktualnego poziomu szkółki juniorów, w momencie wysłania skauta na poszukiwania. Żeby dostać Juniora - trzeba najpierw wysłać skauta na poszukiwania - innej drogi nie ma!!! Zadaniem skauta jest właśnie poszukiwanie i pozyskiwanie nowych juniorów do naszej szkółki. Im wyższy poziom wyszkolenia skauta i im większa znajomość danego rynku, tym częściej możemy otrzymać propozycję pozyskania nowego juniora. maksymalnie możemy pozyskać 1 juniora tygodniowo - ale propozycji od skauta możemy dostać nawet 3 (czyli jeśli zaakceptujemy juniora w poniedziałek - koleją propozycję możemy dostać dopiero w przyszłym tygodniu i to niezależnie od poziomu wyszkolenia skauta). Wybierając tą strategie należy też wybrać odpowiedniego trenera juniorów (ważne atrybuty to: dyscyplina, praca z juniorami i trening fizyczny, psychologiczny oraz technika). W szkółce możesz mieć tylko 14 juniorów. Każdy junior przed wypromowaniem do pierwszego składu, musi spędzić w szkółce minimum 100 dni - oczywiście można go zwolnić wcześniej, bezpośrednio ze szkółki, bez ponoszenia żadnych kosztów.

- TABELKA KOSZTÓW ROZBUDOWY SZKÓŁKI (autorstwa Gardocka): http://vm-manager.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=2323
- Kalkulatorek umiejętności trenerskich - link do strony gdzie go można legalnie ściągnąć: http://hostuje.net/file.php?id=963025a1 ... 88ed155807

- MOŻNA SIĘ SKUPIĆ NA TRENINGU SENIORÓW - aby ta strategia miała sens musisz mieć młodych zawodników i dobrych trenerów. Bowiem młodzi zawodnicy trenują zdecydowanie szybciej niż starsi. Mamy do wyboru 3 rodzaje treningu: trening techniczny, trening fizyczny albo psychologia i w/g mnie na początek należy się skupić tylko na jednym z nich. Jeśli już zdecydujemy co chcemy trenować, to należy znaleźć odpowiednich do danego typu treningu I i II trenera (pamiętaj też o dyscyplinie i adaptacji, oraz motywowaniu (tylko I trener)). Wybierając tylko jeden z tych 3 rodzajów treningu zyskujemy to, że możemy zatrudnić dużo tańszych trenerów, niż gdyby mieli oni mieć wysokie wszystkie umiejętności treningowe. I pamiętajcie II trener to aż ok. 1/3 wartości treningu- więc należy zatrudnić dobrego fachowca również na tym stanowisku. Później, jak będziecie mieli więcej kasy, można zmienić trenerów na lepszych, czyli bardziej wszechstronnych.
Pamiętaj, że każdy zużyty punkt treningowy zabiera 5% kondycji twojego grajka (które może zregenerować tylko dobry fizjoterapeuta) - dotyczy to tylko drużyny seniorów. A zawodnicy których poziom kondycji spadnie poniżej 40 % nie zaliczają treningu !!!
- Dyskusja na forum o treningu: http://vm-manager.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=534
- Kalkulatorek umiejętności trenerskich - link do strony gdzie go można legalnie ściągnąć: http://hostuje.net/file.php?id=963025a1 ... 88ed155807


- MOŻNA RUSZYĆ NA PODBÓJ RYNKU TRANSFEROWEGO - i tam szukać zawodników, którzy będą decydować o obliczu Twojego zespołu. Są dwa pomysły na zakupy nowych grajków. Jeden kupujemy niezłych młodych graczy, którzy są wzmocnieniem dla zespołu i do tego szybko trenują - ale są stosunkowo drodzy. Druga to zakup zawodników starszych, o niezłych atrybutach i DUŻYM doświadczeniu na konkretnej pozycji - ale trenujących powoli, za to trochę tańszych niż młodzi. Popularny w niektórych kręgach "day trading" jest w tej grze niezbyt opłacalny bowiem musimy zapłacić wysokie (sięgające ok. 50 %) prowizje dla pośredników i poprzednich klubów. Pamiętaj też, że Twój świeżo zakupiony grajek, od razu pobiera pensję.

Dla potencjalnych kupujących załączam małe porównanie dwóch (kiepskich) zawodników- na pierwszy rzut oka ten pierwszy może wydawać się ciut lepszy, bo ma współczynnik ataku wyższy. Jednak jak pokazuje tabelka - lepszy jest ten drugi (przynajmniej jako atakujący lub środkowy - bowiem skupiłem się tu na umiejętnościach związanych z tymi pozycjami)
Image

- MOŻNA (a w dzisiejszych czasach nawet trzeba) ROZBUDOWAĆ HALĘ SPORTOWĄ, i w drugiej kolejności sklep z pamiątkami, licząc na dochody z biletów i sprzedaży pamiątek klubowych. Rozbudowując hale, najpierw należy rozbudować sektor D - bowiem w tym sektorze jest 40 miejsc w rzędzie, w pozostałych sektorach jest tylko ok. 30 miejsc - a koszt rozbudowy taki sam. Lepiej rozbudowywać hale budując jednorazowo większą liczbę miejsc, niż kilkakrotnie dobudowując mniejsza liczbę miejsc, bowiem każdorazowo musimy zapłacić 40 tys. dla ekipy przeprowadzającej rozbudowę. Dobrze jest rozbudować hale do ok 3300 miejsc - tylu kibiców przyjdzie minimum na mecz ligowy lub pucharowy (przy założeniu, że grają ze sobą dwie drużyny z dołu ligowej tabeli i mamy tyle miejsc w naszej hali - poziom ligowy nie ma znaczenia). Rozbudowa sklepiku ma sens dopiero wtedy, gdy w naszej hali jest już dostatecznie dużo miejsc siedzących.


Osobiście polecam strategie nr.5 czyli wszystkiego po trochę.

Należy też pamiętać o:
- Ustawieniu składu w zakładce TAKTYKA (pamiętaj aby oprócz podstawowej 6 - wystawić do gry libero). trzeba to zrobić do ok 23:59 dnia poprzedzającego mecz. Warto też ustawić zmiany, ot choćby dlatego że zmiennicy tez dostają punkty doświadczenia.

- Doświadczenie zawodników - to tez ważny aspekt tej gry - każdy zdobyty poziom doświadczenia, zwiększa wszystkie atrybuty przydatne danemu zawodnikowi na danej pozycji o 0,25 pkt. tzn: doświadczenie zdobyte na pozycji przyjmującego zwiększa atrybuty potrzebne przyjmującemu, o ile w danym meczu zawodnik występuje na pozycji przyjmującego. Jeśli zagra na innej pozycji, to doświadczenie zdobyte jako przyjmujący, nie da mu żadnych korzyści.

- Wszyscy trenerzy jakich dostaniesz na początku gry, nadają się tylko do budowy autostrad... - jednak zatrudnianie dobrego pierwszego trenera ma sens dopiero wtedy gdy masz młodych zawodników

- Kontuzjowany zawodnik może grać w meczu

- Jeśli chcesz zwolnić zawodnika z drużyny seniorów, musisz pamiętać, że na pożegnanie wypłacasz mu 2 tygodniowe pensje (juniora można zwolnić za darmo)

- chcąc zagrać sparing- klikamy na wybraną drużynę i na ekranie oprócz podstawowych wiadomości o tej drużynie pojawi się przycisk "zaproponuj sparing". Później już tylko ustalamy termin i czekamy na akceptacje potencjalnego rywala. Dobrze jest spojrzeć kiedy właściciel potencjalnego rywala się ostatnio logował - jeśli go nie było w VM z miesiąc- to raczej szkoda zachodu. Polecam poszukać innego rywala. Można tez dać ogłoszenie na forum:
OGŁOSZENIA SPARINGOWE - http://vm-manager.org/forum/viewforum.php?f=6
TURNIEJE TOWARZYSKIE - http://vm-manager.org/forum/viewforum.php?f=7

- aby przyspieszyć leczenie Twoich zawodników można rozbudować gabinet lekarski. Aczkolwiek jest to dość droga inwestycja i w/g mnie można ją na początek odpuścić, a na dodatek rozbudowa gabinetu nie przyspiesza leczenia już kontuzjowanych graczy. No i kontuzjowany gracz może grać w meczu.

- pilnuj finansów, co tydzień musisz zapłacić za szkółkę juniorów, za utrzymanie hali oraz pensje trenerów i zawodników oraz za utrzymanie infrastruktury. Rozbudowując dostępne w grze budynki musisz pamiętać, że z każdym następnym poziomem - koszt ich utrzymania rośnie.

- aby przyspieszyć trening zawodników z pierwszego składu, można wybudować następujące DROGIE budynki:
- "gabinet doradców trenera" - maksymalnie rozbudowany zwiększy efekt treningu technicznego o 15%
- "siłownia" - maksymalnie rozbudowana zwiększy efekt treningu fizycznego 15%
- "gabinet psychologa" - maksymalnie rozbudowany zwiększy efekt treningu psychologicznego o 15%
- "hala treningowa" - maksymalnie rozbudowany zwiększy efekt każdego treningu o 5%

- Zauważone błędy zgłaszamy na forum w dziale BŁĘDY: http://vm-manager.org/forum/viewforum.php?f=13

- Jeśli chcesz mieć dostęp do dodatkowych funkcji (wykresy, statystyki, historia treningów SPARINGI JUNIORÓW, SIATKÓWKA PLAŻOWA itd.) możesz wykupić Wersję PRO - 3 miesięczną kosztuje tylko 28 PLN, a roczna 87,5 PLN. Można też kupić wersję 21- dniową (koszt 10,98 PLN) i zapłacić za nią SMS-em - szczegóły znajdziesz klikając w żółty napis "WERSJA PRO" na stronie głównej
-----------
Lista UMIEJETNOŚCI ważnych na poszczególnych pozycjach(w/g mnie):
Libero - Przyjęcie, Asekuracja, Obrona + niski wzrost + Wytrzymałość
Atakujący - Omijanie bloku, Obicie bloku, Atak Skrzydłem, Atak z 2 Linii, Ustawianie bloku, Blok, Blok Pasywny, Serwis, Kiwka, Asekuracja i Obrona + wysoki wzrost + Wytrzymałość
Przyjmujący - Przyjęcie, Asekuracja, Obrona, Omijanie bloku, Obicie bloku, Atak Skrzydłem, Atak z 2 Linii, Ustawianie bloku, Blok, Blok Pasywny, Serwis, Kiwka +wzrost zależny od strategii+ Wytrzymałość
Środkowy- Ustawianie bloku, Blok, Blok Pasywny, Omijanie bloku, Obicie bloku, Atak Środkiem, Serwis, Kiwka, Asekuracja i OBrona + Wysoki Wzrost
Rozgrywający - Rozgrywanie, Wystawa, Kiwka, Ustawianie bloku, Blok, Blok Pasywny, Serwis, Asekuracja i Obrona + wysoki wzrost + Wytrzymałość
Last edited by Stelmach on 11 Nov 2009 21:51, edited 88 times in total.
Rozwiązanie trudnego problemu należy zlecać najbardziej leniwemu pracownikowi. On znajdzie najprostsze rozwiązanie.
User avatar
Stelmach
 
Posts: 1521
Joined: 29 Sep 2008 14:08
Location: Staszów -> Warszawa
Country: Poland

Re: Jak zacząć ? Poradnik w/g Stelmacha ;-)

Postby wojtekf » 10 Jul 2009 16:24

czym różni się rozegranie od wystawy? :)
wojtekf
 
Posts: 59
Joined: 28 Jun 2009 13:11
Country: Poland

Re: Jak zacząć ? Poradnik w/g Stelmacha ;-)

Postby buraczek2112 » 16 Jul 2009 17:45

no ja tez tego nigdzie nie widzialem. i nadal jestem zdania ze wystawa nie wplywa na omijanie bloku tylko wlasnie na skutecznosc ataku - relację atak/przyjęcie..
Volto

Brazilian League : 9 x Winner

Brazilian Cup : Winner - 10 x Winner


Champions League : 4 x Winner
buraczek2112
 
Posts: 878
Joined: 18 Sep 2008 21:00
Country: Poland

Next

Return to Dla początkujących

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Who is online In total there is 1 user online :: 0 registered, 0 hidden and 1 guest (based on users active over the past 5 minutes)
Most users ever online was 177 on 18 Jul 2018 03:25

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest